Username:   Password:   

-- All views and opinions expressed in this forum belong to individual UPA members and are not necessarily those of the UPA nor the Board of Directors.--
Index  FAQ  Search  Memberlist  Usergroups  Profile  Register
 Log in to check your private messages
  Croisement
Jump to:    
  Post new topic   Reply to topic The United Peafowl Association - www.peafowl.org Forum Index » Breeding and Genetics     
Author Message
jack07

PostPosted: Thu Nov 29, 2012 4:41 pm Reply with quote

Pouvez vous me dire les résultat du croisement suivant
Mâle Silver Pied et femelle Bleue White Eye
Merci

UPA MEMBER
UPA MEMBER

PostPosted: Tue Dec 04, 2012 8:33 am Reply with quote

If I am reading this correct, a silver pied crossed with a white eye hen.

If there are no masked recessive genetics in play you should get blue hens and males (or the color the pair is) that are mostly white eyed and split to silver pied.
View user's profile Send private message Visit poster's website
jack07

PostPosted: Wed Dec 05, 2012 5:09 pm Reply with quote

Merci pour votre réponse
Si j'ai bien compris je vais obtenir des Bleus White Eye (mâles et femelles) qui seront en plus split Sliver Pied

Je souhaiterais également une réponse pour ce coisement
Pied Opal X Pied Opal

MERCI

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 9:13 pm Reply with quote

Pied opal x pied opal = opal dark pied, pied opal and white opal(birds will look white, but will have the genes for opal if bred to another opal bird)
View user's profile Send private message
jack07

PostPosted: Sun Dec 09, 2012 1:31 pm Reply with quote

Encore une question
Que vais je obtenir en croisant
Mâle bronze nigripen X femelle bleue White Eye
Si j'ai bien compris la mutation White Eye est Dominante ?????
Merci pour vos réponses

UPA MEMBER
UPA MEMBER

PostPosted: Sun Dec 09, 2012 8:02 pm Reply with quote

Question. nigripen=pied?

If so and it is a bronze pied x a white eyes blue hen. The results would be split bronze split pied with some white eyed. White eye is thought to be codominant
If the white eye in the hen comes from a Silver pied and she is split silver pied then you could get split bronze pied, split to bronze white, and split bronze white eye (white eye pied too) in addition to those above.
jack07

PostPosted: Mon Dec 10, 2012 4:06 pm Reply with quote

Merci pour votre réponse
En principe mon mâle bronze nigripen (acheté en novembre aux USA) n'est pas pied
Je dois dire que je comprends pas très bien la génétique du silver pied et surtout la relation entre Silver pied et White Eye
Donc la mutation White Eye est codominante et non dominante
La mutation blanche (classique)est également codominante
Donc si j'ai bien compris bleu X White Eye = Bleu split White Eye mais il aura déja quelques taches blanches ????
Et que dire du Silver pied si par exemple je fais Silver pied X bleu

Sachez qu'en France il y très peu d'éleveurs de mutations de paons et encore moins d'éleveur qui ont des notions de génétique

Serait il possible de travailler avec des "formules" exemple Blanc = BB ; bleu = bb ; Bleu split blanc = Bb etc etc

Comment représenter les gènes d'un Silver pied ???

Merci pour vos réponses

UPA MEMBER
UPA MEMBER

PostPosted: Tue Dec 11, 2012 10:05 pm Reply with quote

Mes apologies -- je n'ai aucune moment a ecrire c'est jours. Et je n'ai meme aucune idee comment faire cette clavier produire les accents appropries! Sad

Je pense que le mot "nigripen" veut dire "blackshoulder" en anglais, n'est ce pas? Un paon qui manque les raies sur les epaules?

J'ai lu un petit peu au regardent la genetique du silver pied et du white eye, mais il faut que je me le regarde encore avant que j'essaye de l'explique.

J'essayerai ecrire plus ce week-end, et peut-etre je peut expliquer dont ce que je comprends. Malheuresement, je suis un debutant au monde paon.

Ce forum est plein des experts, et nous pouvons certainment vous aider. Je souhaite votre patience et je fais des excuses profusement.

Est-ce que dans le meme temps, je peux proposer le possibilite de joindre le UPA? Je ne sais pas si vous le connaisser, mais il y a une troisieme section du forum. Cette troisieme section s'appeler "members only" est rempli avec articles genetique, y compris les genetiques pied and de les couleurs qui sont sexe-liees, come la peche et le pourpre.

Dans que j'ai un moment, je essayerai a traduire vos question pour nos experts.

A bientot, avec mes regards,

UPA MEMBER
UPA MEMBER

PostPosted: Tue Dec 11, 2012 10:22 pm Reply with quote

I think the french term "nigripen" means blackshoulder, not pied, but I have asked for clarification.

What fun to have a pen-pal from France! :chickendance

Greetings to all, and wishing everyone a happy holiday,

UPA MEMBER
UPA MEMBER

PostPosted: Tue Dec 11, 2012 11:35 pm Reply with quote

lhROW wrote:
I think the french term "nigripen" means blackshoulder, not pied, but I have asked for clarification.

What fun to have a pen-pal from France! :chickendance

Greetings to all, and wishing everyone a happy holiday,

It is fantastic that you speak french well. I am a very poor at translation and would be lost in a conversation. It is great that we have people from all over the world joining in here asking questions. I believe you are correct with the Blackshoulder term. If there was any part of the question that wasn't answered, could you restate in english please. Smile I am a little "lost in translation" at times Wink
jack07

PostPosted: Wed Dec 12, 2012 4:17 pm Reply with quote

Merci pour vos réponses
Effectivement nigripen (en français) = blackshoulder (English)
Pied = Arlequin ou Panaché
Je vais m'inscrire à UPA
J'ai beaucoup de questions de génétique à poser car je possède quelque notions simples
(récessif, dominant, codominant, lié au sexe etc)
Donc pour les croisements simples pas de problème
Je sais très bien blue X Blackshoulder = 100% blue split blackshoulder etc
et je le représente par : BB X blbl = Bbl
mais lorsqu'il y a cumul de plusieurs mutations par exemple un Cameo Pied White Eye comment le représenter ?????
Ici en France il y peu d'éleveurs de mutations de paons Seulement les classiques blue, White and blackshouder et la plus part n'ont aucune notion de génétique et ont du mal à comprendre ce que veut dire split ?????

UPA MEMBER
UPA MEMBER

PostPosted: Fri Dec 14, 2012 12:19 am Reply with quote

Hi all --

Let me see if I can -- slowly and clumsily Rolling Eyes try to translate both directions...

Our French friend Jacky wrote:

Quote:
Merci pour vos réponses
Effectivement nigripen (en français) = blackshoulder (English)
Pied = Arlequin ou Panaché
Je vais m'inscrire à UPA
J'ai beaucoup de questions de génétique à poser car je possède quelque notions simples
(récessif, dominant, codominant, lié au sexe etc)
Donc pour les croisements simples pas de problème
Je sais très bien blue X Blackshoulder = 100% blue split blackshoulder etc
et je le représente par : BB X blbl = Bbl
mais lorsqu'il y a cumul de plusieurs mutations par exemple un Cameo Pied White Eye comment le représenter ?????
Ici en France il y peu d'éleveurs de mutations de paons Seulement les classiques blue, White and blackshouder et la plus part n'ont aucune notion de génétique et ont du mal à comprendre ce que veut dire split ?????

Roughly, in American English, Jacky's post translates to:

Thank you for your responses
"nigripen" (in French) means blackshoulder (in English)
"pied" (in English) is "Arlequin" or "Panache" (in French) -- (literally, harlequin or clown, and pied or variegated)
I will sign up for the UPA
I have many questions to ask about genetics. I understand some simple concepts (recessive, dominant, co-dominant, sex-linked, etc.)
So the simple crosses are not a problem.
I understand well that blue crossed with blackshoulder yields 100% blue split black shoulder etc,
and I write that (represent that) as BB x blbl = Bbl
but when there is an aggregate (or combination) of multiple mutations, how is that represented???
Here in France, there are few breeders of peafowl with mutations; only classic blue, white and blackshoulder, and most have no idea of genetics and have difficulty understanding what the term "split" means.

Now me:

Je essayerai une reponse dans une post suivante. Mais au meme temps, si quelqu'un avec tant mieux experience voudrait ecrire une reponse en anglais, je peux peut-etre traduire au moins un peu.

I will try to answer Jacky's question in a following post. But in the meantime, if someone with more experience would like to write an answer in English, I can attempt (at least a little) to translate it into French.

Jacky, merci pour vos questions et participation dans cette forum. Nous sommes tres heureux de vous avoir ici! run (Thank you for your questions and your participation in this forum. We are very happy to have you here!)

A bientot,

UPA MEMBER
UPA MEMBER

PostPosted: Fri Dec 14, 2012 12:25 am Reply with quote

Here is Jacky's post from December 10th:

Quote:
Merci pour votre réponse
En principe mon mâle bronze nigripen (acheté en novembre aux USA) n'est pas pied
Je dois dire que je comprends pas très bien la génétique du silver pied et surtout la relation entre Silver pied et White Eye
Donc la mutation White Eye est codominante et non dominante
La mutation blanche (classique)est également codominante
Donc si j'ai bien compris bleu X White Eye = Bleu split White Eye mais il aura déja quelques taches blanches ????
Et que dire du Silver pied si par exemple je fais Silver pied X bleu

Sachez qu'en France il y très peu d'éleveurs de mutations de paons et encore moins d'éleveur qui ont des notions de génétique

Serait il possible de travailler avec des "formules" exemple Blanc = BB ; bleu = bb ; Bleu split blanc = Bb etc etc

Comment représenter les gènes d'un Silver pied ???

Merci pour vos réponses

And my rough & very rusty translation of Jacky's post:

Thank you for your answer.
In principle, my bronze blackshoulder cock (purchased in the US in November) is not pied.
I must say that I do not understand very well the genetics of silver pied, and least of all, the relation between silver pied and white-eyed.
Is the white-eyed mutation codominant and not dominant?
The white (classic white) mutation equally codominant?
I thought I understood that blue crossed with white-eyed created blue split white-eyed, but there are already some white spots?
And what would we say of silver pied if, for example, I crossed silver pied with blue?
Please know that in France there are very few breeders of peacocks with mutations, and even fewer breeders who have any idea of genetics.
Would it be possible to work with formulas, for example, white is BB, blue is bb, blue split white is Bb, etc., etc.?
How do we represent the silver pied genes? (Or you could translate that, what is the genetic formula for silver pied?)
Thank you for your answers.

UPA MEMBER
UPA MEMBER

PostPosted: Fri Dec 14, 2012 12:57 am Reply with quote

Jacky --

Avant de commencement, il faut que j'explique que je suis debutante au monde paon. Il y a plusier des experts here, dont je ne suis pas Laughing

Mais quelque chose on discute ici est qu'il y a des mutations de couleur, et des mutations de modele ("pattern"). Alors la mutation nigripen est une mutation de modele, pas une mutation de couleur. La mutation bronze est une mutation de couleur, pas une mutation de modele. Un paon bronze nigripen ont les chromosone tous les deux pour le couleur bronze et le modele nigripen.

On parle de "wild pattern" contre "blackshoulder," et de bleu contre blanc, pour exemple, et non pas de "bleu" contre "nigripen," parce que le paon bleu (couleur) peut avoir le "wild pattern" (les raies sur l'epaules) ou le modele nigripen (sans raies), meme dans un paon d'une seule couleur.

What I just (attempted, anyway) to say:

Before beginning, I must explain I am a beginner in the peafowl world. There are many experts here, of which I am not one!

But something we discuss here is that there are mutations of color, and mutations of pattern. The blackshoulder mutation is a pattern mutation, not a color mutation. The bronze mutation is a color mutation, not a pattern mutation. A bronze blackshoulder peafowl has the chromosomes for both the bronze color and the blackshoulder pattern.

We speak of "wild pattern" versus "blackshoulder," and of the color blue versus white, for example, and not of "blue" versus "blackshoulder," because a blue peafowl (blue color) can have the wild pattern (shoulder barring) or the blackshoulder pattern (without barring), even in peafowl of the same color.

Je vous remercie de votre patience. C'est presque quarante ans depuis que j'ai essayer a ecrire en francais Shocked Je me sens ma vieillesse meme dans l'essai giggle (I thank you for your patience, it has been nearly forty years since I have tried to write in French. I feel old even trying!)

UPA MEMBER
UPA MEMBER

PostPosted: Fri Dec 14, 2012 8:45 am Reply with quote

The answers seem right on. Thanks for translating, it's great.
Much appreciated. Very Happy

Jay and Jen Louden
  Post new topic   Reply to topic The United Peafowl Association - www.peafowl.org Forum Index » Breeding and Genetics     

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

phpBB skin developed by: John Olson